مثبت اندیش باش

مثبت اندیش باش

وبسایت شخصی علی خلیلیافکار از چنان قدرتی برخوردارند که می‌توانند سازنده یا ویرانگر باشند، بنابراین باید به خود و فرزندان‌مان بیاموزیم که افکارمان را هوشمندانه کنترل کنیم تا در زندگی به موفقیت‌ها و کامیابی‌هایی بزرگ دست یابیم.

۱- نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید و خود را خوب، توانا و با ارزش بدانید.

۲- فهرستی از صفات مثبت خود تهیه و راه‌های تقویت آنها را بیابید و تجربه کنید.

۳- فهرستی از افکار منفی خود در طی روز تهیه و سعی کنید برای هر فکر منفی یک فکر مثبت معادل بیابید تا به کمک آن بتوانید با افکار منفی مقابله کنید.

۴- سعی کنید در گفتار و برخوردهای روزانه از کلمات و جملات مثبت استفاده کنید. مثلا در ملاقات با دیگران به جای استفاده از کلمه خسته نباشید که دارای بار منفی و القای حس خستگی است، بگویید «خدا قوت»، «شاد باشید» و یا «پر انرژی باشید».

۵- افکار خود را متوجه خوبی‌ها و جنبه‌های مثبت زندگی کنید تا به مرور مثبت‌ نگر شوید.

۶- با خوش‌ بینی سعی کنید، دستوراتی به ذهن خود دهید که اندیشه‌های جدید مثبت شکل گیرند.

۷- هر روز صبح که از خواب بر می‌خیزید، با نگاه کردن به منظره‌ یک تابلوی نقاشی زیبا و یا نام‌های خداوند، روز خود را با نشاط و خوش‌بینی آغاز کنید.

۸- از افراد منفی‌نگر یا موقعیت‌هایی که باعث ایجاد افکار ناخوشایند و منفی می‌شوند، دوری و یا سعی کنید کمتر با آنها برخورد داشته باشید.

۹- به مشکلات به‌عنوان محکی برای ارزیابی توانایی‌های خود بنگرید و هرگز نتیجه بدی را پیش‌بینی نکنید، زیرا مشکلات فقط به اندازه‌ای مهم هستند که ما آنها را مهم می‌پنداریم.

۱۰- به لحظات و خاطرات زیبا و دوست‌داشتنی گذشته خود فکر کرده و سعی کنید آنها را تکرار نمایید.

۱۱- از تردید و دودلی دوری کرده و کارها را با جدیت دنبال کنید.

۱۲- به ندای منفی دورنی خود و تلقین‌های بد و نگران‌کننده دیگران بی‌توجه باشید و سعی کنید عکس آنها را انجام دهید.

۱۳- به قدرت بیکران خداوند ایمان داشته باشید و با خود تکرار کنید که من لیاقت بهترین‌ها را دارم و با لطف خدای بزرگ به آنها خواهم رسید.

۱۴- از میان اهداف خود هدفی را انتخاب کنید که امید بیشتری به موفقیت آن دارید و در تلاش برای تحقق آن، به فکر تأیید یا تکذیب دیگران نباشید.

۱۵- در توصیف احوال و زندگی خود از کلمات مثبت استفاده کنید.

۱۶- در تعریف از افراد یا دوستان از کلمات مثبت و روحیه بخش استفاده کنید (فلانی شخص بسیار شریف و بزرگواری است).

۱۷- از چشم و هم‌چشمی و حسادت که باعث ایجاد افکار منفی می‌شود دوری و سعی کنید روش زندگی‌تان را خودتان انتخاب کنید.

۱۸- هرگز شعار خواستن، توانستن است را فراموش نکنید و بدانید که در سایه سعی و تلاش به آنچه بخواهید، می‌رسید.

۱۹- قدر لحظات زندگی را بدانید و از آنها به خوبی استفاده کنید، زیرا هرگز تکرار نخواهد شد.

۲۰- برای تغییر اوضاع و شرایط نامساعد اقدام کنید و مطمئن باشید می‌توانید آنها را از بین ببرید.

۲۱- از خود انتظار بیش از حد نداشته باشید و خود را همه فن حریف ندانید، به عبارت دیگر از کمال گرایی مطلق که باعث اضطراب و احساس عجز و ناتوانی می‌شود بپرهیزید.

۲۲- خود را از قید و بندهای آزاردهنده رها ساخته و ساده زندگی کنید تا فکر و خیال آسوده‌ای داشته باشید.

۲۳- از انزوا و گوشه‌گیری که باعث ایجاد افکار منفی می‌شود دوری کرده و اوقات خود را در جمع خانواده، فامیل و دوستان سپری کنید.

۲۴- هر وقت احساس کردید افکار منفی سراغ‌تان آمده است، وضعیت خود را تغییر دهید و به کاری سرگرم شوید.

۲۵- ممکن است هنگام خواب در رختخواب افکار منفی به سراغ‌تان بیاید، پس تا خسته نشده‌اید به رختخواب نروید.

۲۶- هرگز خود را بدبخت، ناتوان و درمانده احساس نکنید.

۲۷- اعتماد به نفس خود را در هر شرایطی حفظ کرده و به دیگران اجازه ندهید آن را متزلزل کنند. باید متوجه باشید که اعتماد به نفس کلید خلق تفکر مثبت است.

۲۸- خندیدن را فراموش نکنید. خندیدن باعث می‌شود افکار ناراحت کننده و منفی جای خود را به افکار مثبت و شاد بدهند.

اجرای راهکارهای تقویت مثبت هیچ هزینه‌ای ندارد و به سن و سال افراد هم مربوط نمی‌شود؛ فقط باید این شعار را فراموش نکنید.

»اگر افکارمان را کنترل کنیم، زندگی‌مان متحول می‌شود«

بنابراین اجرای راهکارها را از همین حالا شروع کنید و آن را به فردا نیندازید؛ زیرا ممکن است آن فردا هرگز نیاید.

برای ارسال نظر کلیک کنید
  • نظری ارسال نشده است

ویژه ها

  • نظری ارسال نشده است

پسندها

  • نظری ارسال نشده است

میزان بازدیدهای سایت

امروز0
دیروز1
هفته2
ماه15
کل بازدیدها4193